Karkas (2017)

Cover: Dog and Pony

“Wanneer Nora van Middelaar de diagnose ‘manisch-depressief’ krijgt, is het eerste wat ze doet een roze hortensia kopen en het tweede de folders over de stoornis in de prullenbak werpen. Het patiënt zijn gaat haar niet goed af. Tot ze besluit te stoppen met de medicijnen en zelf de verantwoordelijkheid neemt over haar stemming. Ze verzint een woud aan regels en daaraan gekoppelde sancties om zichzelf in het gareel te houden. Maar als je eenmaal de wereld hebt gezien in vacuum, het koude raster van de werkelijkheid, kun je er nooit meer helemaal deel van uitmaken. Uiteindelijk zijn het de regels zelf waar ze zich in dreigt te verliezen. Karkas is een ontroerend coming-of-ageverhaal met de kracht van een bijl. Het duikt zo diep in de ups en downs van de bipolaire Nora dat je de waanzin zelf kunt proeven.”

Nijgh & van Ditmar (voorjaar 2017)

 

Brand Experiences

 

In een tijdperk waarin je als consument honderden reclameprikkels per dag te verwerken krijgt, wordt beraken belangrijker dan bereiken. ‘Brand experiences’ ontrafelt de beleveniseconomie. Het wijst de weg in de wereld van experiences aan de hand van theorieën, cases en handvatten om zelf belevenissen voor een merk te regisseren. Immers, ‘het wordt pas leuk als je meedoet’!

Samen met Dick Buschman (2004).

Bestel op managementboek.nl

Femke Schavemaker

Femke Schavemaker (1973) werkt als copywriter/creative director en columnist. Ze was voorheen o.a. creatief directeur bij LBi. April 2017 verscheen haar debuutroman Karkas. Femke groeide op in Zoetermeer en vertrok naar Amsterdam om filosofie te studeren. Later volgde ze de schrijfopleiding aan de Rietveld Academie.